Termékek
Menü

A GRUBE Kft. általános szerződési feltételei

I. Bevezető rendelkezések

  1. 1. Jelen Általános Szeraződési Feltételek (továbbiakban ÁSzF) a Grube Kft. (továbbiakban Szállító), valamint a megrendelő (a továbbiakban Megrendelő) mint távollevők között telefonon vagy a www.grube.hu webhshopon (továbbiakban: „webshop”), levélpostai küldeményként, emailben illetve faxon keresztül létrejövő szerződésekre irányadó. Amennyiben Ön a Szállítótól ilyen módon rendel, akkor Ön mint Megrendelő elfogadja jelen ÁszF-ben foglalt feltételeket.
  2. Szállító adatai:
    Grube Kft. (székhelye 2030 Érd, Kadarka u. 1.)
    Cégjegyzékszáma: 13-09-084554
    Nyilvántartást vezető hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
    Adószáma: 11784016-2-13
    Telefon: 06-23-521-670
    Fax: 06-23-521-675
    Email: info@grube.hu
  3. A Szállító a Megrendelő általános szerződési feltételeinek egyidejű alkalmazását kizárja..
  4. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSzF) a visszavonásig hatályban maradnak.
  5. Jelen ÁSzF értelemében fogyasztó: a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. alapján fogyasztónak minősülő természetes személy Megrendelő. Jelenleg fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Kérjük, hogy vegye figyelembe, hogy például a gazdasági társaságok nem minősülnek fogyasztónak, így rájuk az ÁSzF bizonyos rendelkezései nem lesznek irányadók (pl. V. fejezetben foglalt, fogyasztókat megillető többletjogosultságok).

II. Vásárlás, szerződéskötés menete a webshopban

  1. A webshopban történő vásárláshoz a www.grube.hu weboldalon előzetes regisztráció szükséges, amelyet a „Regisztráció” feliratra kattintva lehet megtenni. Ön dönthet úgy is, hogy regisztráció nélkül vásárol, ekkor azonban utólag nem fogja tudni nyomon követni a megrendelése aktuális állapotát a webshopban.
  2. A regisztráció során az alábbi, vásárláshoz és a szállításhoz nélkülözhetetlen adatokat kell megadni:
    1. Bejelentkezési alapadatok: felhasználónév, email-cím, jelszó,
    2. Számlázási cím: vezetéknév, utónév, cégnév, jogi személy neve, ország, irányítószám, település, utca, házszám, jogi személy esetén székhely, adószám.
    3. Szállítási cím: a Számlázási címnél megjelölt adatok, amennyiben a számlázási és a szállítási cím eltér egymástól..
    4. Telefonszám: megadható a kapcsolattartás és a kiszállítás megkönnyítése érdekében..
  3. A regisztráció során megadott jelszavát kérjük, hogy minden esetben kezelje bizalmasan, mert a Szállító nem felel azért, ha a Megrendelő a jelszavát nem kellő gondossággal kezeli és az jogosulatlan személy számára is hozzáférhetővé válik. Amennyiben Ön elfelejtette a regisztráció során megadott jelszavát, az „Elfelejtettem a jelszót” gombra kattintva új jelszót kérhet, amelyet az új jelszót tartalmazó emailben megjelölt korlátozott ideig tud használni, ezért azt haladéktalanul meg kell változtatnia.
  4. A Megrendelő a kiválasztott terméket, pontos darabszámát is megadva a „Kosárba teszem” ikonra kattintva helyezi el a (virtuális) kosarában. Amennyiben a Megrendelő további terméket kíván megvásárolni, kiválasztja a „Tovább vásárolok” gombot. Amennyiben a vásárlást befejezte, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termékeket és azok darabszámát. Az „X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát, ezt követően automatikusan frissül a kosár tartalma. A kosár tartalmát a „Kosár megtekintése” ikonra kattintva tekintheti meg.
    1. Ezt követően a Megrendelő kiválasztja a szállítási és a fizetési módot az alábbi III. fejezet szerint.
    2. A fenti adatok megadását követően Megrendelő a ”Rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is fűzhet a megrendeléséhez.
    3. Megrendelőnek módja van az adatbeviteli hibák javítására is, mivel a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza lehet lépni az előző fázisba, ahol javítani lehet a bevitt adatokat.
    4. A rendelés elküldéséről a Megrendelő emailben visszaigazolást (tértivevény) kap, amely csak rendelés Szállító általi kézhezvételét igazolja, de nem minősül a rendelés elfogadásának. A megrendelés elküldése a Megrendelő részéről ajánlati kötöttséget keletkeztet. Amennyiben a visszaigazolás (tértivevény) a Megrendelő megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül Megrendelőhöz nem érkezik meg, a Megrendelő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szállítóhoz, illetve a Megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szállító nem vállal felelősséget azért, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Megrendelő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
    5. A szerződés a felek között akkor jön létre, amikor a Megrendelő megrendelését a Szállító rendelés-visszaigazoló emailben visszaigazolja.
    6. A megrendelés adatait a Szállító tárolja, és az az Ön részére is hozzáférhető, ha regisztrált a webshopban. A rendelés részleteit a Szállító által küldött rendelés- visszaigazolás is tartalmazza.
    7. A Megrendelő a webshopon kívül, telefonon vagy email útján is tud rendeléseket leadni. Amennyiben Ön a webshopban megadott rendelését telefonon szeretné módosítani, a módosítást emailben igazoljuk vissza Önnek.

III. Szállítási és fizetési feltételek

  1. A webshopban feltüntetett árak - külön kikötés hiányában - nem tartalmazzák a szállítás, szerelés és az üzembehelyezés ellenértékét, tartalmazzák azonban az ÁFÁ-t. A webshopban megjelölt árak visszavonásig, az akciós árak pedig az akció feltételei szerint, a készlet erejéig és az akció feltüntetett időtartama alatt érvényesek.
  2. A termékek szállítása a Megrendelővel való megegyezés alapján postai úton vagy futárral történik ill. a Megrendelő jogosult azt személyesen átvenni a Szállító székhelyén. Bizonyos termékek esetén a szállítás közvetlenül külföldről a Megrendelő részére történik, azonban erről és ezen kiszállítás költségeiről a Megrendelőt előzetesen tájékoztatjuk. Több termék egyidejű megrendelése esetén a Szállító részteljesítésekben is teljesíthet. Egyéb esetben a Szállító az összes megrendelt terméket egyben szállítja le akkor, amikor valamennyi termék rendelkezésére áll. Kiszállítást a Szállító kizárólag Magyarországi címre tud vállalni.
  3. A kárveszély a Megrendelőre a termék átvételének időpontjában száll át.
  4. A megrendelt termékek esetén a Szállító szállítási költséget számít fel a Megrendelőnek, az igényelt számítási mód alapján, a kiszállítási végző cég mindenkori díjszabása szerint. Ezen díjak a „Szállítási információk” menüpont alatt elérhetők. Amennyiben a Szállító a megrendelt termékeket csak több részletben tudja kiszállítani, akkor a szállítási költség rész-szállításonként – az adott részszállítás adatainak figyelembevételével - kerül felszámításra.
  5. Személyes átvételre is lehetőség van a Szállító székhelyén, melynek természetesen nincsen szállítási díja.
  6. A megrendelt termékek kiszállítása a választott szállítási módtól függően jellemzően munkanapokon 8-17 óra között történik.
  7. A Szállító a termékek árát, valamint azok lényeges tulajdonságait tartalmazó leírását a tőle elvárható legnagyobb gondossággal végzi, azonban ennek ellenére esetlegesen technikai, adatrögzítési, fordítási illetve nyomdai hibák előfordulhatnak. Ezen hibákért a Szállító ajánlati kötöttséget nem vállal. Ilyennek minősül különösen az az eset, amikor a kiszállítandó termék színe a képen láthatóétól eltér. Lehetséges olyan eset, hogy a Szállító legnagyobb gondossága ellenére (technikai vagy más okokból) az észszerűen tájékozott Megrendelő számára is nyilvánvalóan téves ár kerül feltüntetésre. Ebben az esetben Szállító nem köteles a terméket ezen a téves áron értékesíteni a Megrendelő részére, hanem jogosult a termék valós árát érvényesíteni. Amennyiben a Megrendelő ezen a valós áron nem kívánja a terméket megvásárolni, a rendelésétől jogosult elállni.
  8. A Szállító fenntartja a jogát a termékek műszaki, ill. egyéb jellemzőinek változtatására, ezért a Megrendelő – a megrendelés elküldése előtt - kétség esetén minden esetben kérjen tájékoztatást az adott termék aktuális jellemzőiről.
  9. A termékek várható szállítási határidejéről a Szállító egyedileg tájékoztatja a Megrendelőt. Amennyiben ezen határidő bármilyen ok miatt nem tartható, akkor a Szállító értesíti erről a Megrendelőt.
  10. Mivel a Szállítóhoz a megrendelések folyamatosan érkeznek, ezért nyitva tartási időben a lehető legrövidebb időn belül megtörténik a feldolgozás. Munkaidő után vagy hétvégén, munkaszüneti napon beérkező megrendelések azonban csak a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra.
  11. Csúcsidőszakban pl. karácsony előtti időszakban a megnövekedett rendelésszám miatt a feldolgozás folyamata lassúbb lehet.
  12. Amennyiben a Szállító a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert az adott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Megrendelő által esetlegesen fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra vagy postai úton pénzküldeményként. A Szállító a megrendelt termék hiányában helyettesítő terméket nem küld.
  13. A termékek ellenértékének fizetése történhet bankkártyával, utánvéttel, Szállító székhelyén történő átvétel esetén személyesen ill. átutalással, azonban a Szállító fenntartja a jogát arra, hogy egyes Megrendelők esetén bizonyos fizetési módot egyoldalúan előírjon. Az előre utalás esetén Szállító elektronikus úton küld számlát a Megrendelőnek, amelynek a végösszegét Megrendelőnek átutalással kell kifizetni a Szállító által megadott bankszámlaszámra. Az utalásban közleményként a megrendelésszámot kell beírnia. Utánvét esetén a Megrendelő a termék árát annak átvételekor köteles készpénzben fizetni a futár/kézbesítő részére. Személyes fizetés: Megrendelőnek lehetősége van személyesen, Szállító üzletében kifizetni a megrendelt termék vételárát.
  14. Késedelmes fizetés esetén a Szállító a mindenkori Polgári törvénykönyvben meghatározott mértékű késedelmi kamatra jogosult.
  15. Szállító tulajdonjogát mindaddig fenntartja a leszállított termékek felett, ameddig a Megrendelő a Szállítót a szerződésből származó valamennyi igény tekintetében ki nem elégítette. Ezt megelőzően a termékeket nem lehet elzálogosítani vagy más módon biztosítékul lekötni.
  16. Megrendelő köteles a csomagot a kézbesítéskor, a kézbesítő jelenlétében ellenőrizni. Ha a csomag sérült, arról jegyzőkönyvet kell felvenni, mivel utólagos reklamációt sajnos nem áll módunkban elfogadni, Javasoljuk, hogy sérült csomagot ne vegyen át! Kérjük továbbá, hogy az átvett csomag tartalmát a kézbesítéskor ellenőrizze és szíveskedjen a Szállítóval haladéktalanul közölni, amennyiben a csomag kibontásakor hibát vagy hiányosságot észlel. Az esetleges reklamációk érdekében a Megrendelő köteles a termék átvételét és a vételár kifizetését igazoló bizonylatokat megőrizni, és adott esetben a Szállítónak bemutatni.
  17. IV. Kellékszavatosság (fogyasztónak nem minősülő Megrendelők esetén)

  18. A fogyasztónak nem minősülő Megrendelőt a Szállító által jelen ÁSzF alapján szállított termékre a Ptk. szerinti kellékszavatosság illeti meg.
  19. Ezen esetben a Megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
  20. Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő választása szerint
    1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szállítónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet; vagy
    2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, - a hibát Szállító költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk. szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
  21. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
  22. A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szállítónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

V.Fogyasztókat megillető többletjogok

5.1 Jótállás, termékszavatosság, kellékszavatosság

  1. Szállító a kötelező jótállás alá tartozó termékekre fogyasztókkal szemben a jogszabály által előírt jótállást vállal a jogszabály által előírt időtartamban.
  2. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint. A gyártó a fogyasztónak a tartósságra vonatkozó jótállási nyilatkozatban a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekben foglaltaknál kedvezőbb feltételeket is biztosíthat.
  3. A jótállásra, kellékszavatosságra és termékszavatosságra vonatkozó, fogyasztókra irányadó feltételeket jelen ÁSZF 1. sz. melléklete tartalmazza, amely a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (továbbiakban:”Korm. rendelet”) 3. sz. melléklete alapján, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján készült.
  4. 5.2 Elállási/Felmondási jog

  5. Amennyiben a Megrendelő a Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül, őt távollevők között kötött szerződés esetén indoklás nélkül elállási/felmondási (továbbiakban együttesen: „elállási jog”) jog illeti meg, amelyet a fogyasztó termék adásvételére irányuló szerződés esetén
    1. a terméknek,
    2. több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
    3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
    4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
  6. A fogyasztónak nem minősülő Megrendelőt indoklás nélküli elállási jog nem illeti meg. A hatályos szabályozás értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
  7. A fogyasztó ezen elállási jogát
    1. letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával;
    2. az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján (emailen, postai úton, faxon stb.) gyakorolhatja. Az elállás jogának gyakorlását nem szükséges indokolni, így önmagában ennek az elmaradása az elállás érvényességét nem érinti.
  8. emailben is megküldheti az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését emailben haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek. A Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jog gyakorlására jogosult és azt a jogszabály által előírt feltételek szerint, határidőben gyakorolta.
  9. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát 30 napon belül – vagy az elállási jogról való tájékoztatás elmaradása esetén 12 hónap + 14 napos határidőn belül - elküldi.
  10. Ezen indoklás nélküli elállás esetén a fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni. Elállás esetén a Megrendelő a termék használatára nem jogosult, azt kizárólag olyan mértékig próbálhatja ki, amint azt az üzletben történő vásárlás során tehetné. Megrendelő köteles az elállás esetén a terméket bontatlan vagy kibontott de sértetlen állapotban, hiánytalan, tiszta, lehetőség szerint az eredeti gyári csomagolásban visszaküldeni a Szállító részére a termék esetleges alkotórészeivel együtt (pl. cipőfűző, talpbetét, árucimke stb.). A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie.
  11. Elállás esetén a fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Kérjük tehát, hogy a visszaküldendő terméket ne használja, mivel ellenkező esetben ennek költségeit Önre kell hárítanunk.
  12. A Szállító elállás esetén, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztó a felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) Szállító a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. Amennyiben a fogyasztó a terméket a Szállító székhelyén vette át, és készpénzzel fizette, akkor a vételár készpénzben történő visszafizetésére a Szállító székhelyén kizárólag munkanapokon 8-16 óra között van lehetőség. Amennyiben a fogyasztó ettől eltérő időpontban hozza vissza a terméket, akkor a Szállító a vételár-visszatérítést banki átutalás formájában teljesíti.
  13. Ha a Szállító nem ajánlotta fel, hogy a terméket elállás esetén visszafuvarozza, akkor jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket.
  14. A Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdésében foglalt esetekben a fogyasztót elállási jog nem illeti meg. Így különösen nem gyakorolható az elállási jog a.) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; b.) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; c.) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (Pl. zárt csomagolású fehérnemű, alsóruházat és zokni, harisnya stb.) d.) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; e.) 3. kategóriájú egyéni védőeszköznek minősülő termékek esetén (pl. amelyek a magasból történő leesés, zuhanás ellen védenek, mint kötelek, sisakok, hevederek, karabinerek stb.)
  15. Szállító az egyedi ajánlatban tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy az általa megrendelt termék nem előre gyártott, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítanak elő, vagy olyan termék, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, mivel ezen termékeknél a fogyasztó fenti elállási joga nem áll fenn.
  16. Amennyiben a Megrendelő a terméket bármilyen további okból (csere stb.) visszaküldi a Szállítónak, köteles azt az eredeti hiánytalan csomagolásban bérmentesítve visszajuttatni. Utánvéttel vagy portóval feladott terméket a Szállítónak nem áll módjában átvenni.
  17. VI. Panaszkezelés

  18. Szállító törekszik valamennyi megrendelést kifogástalan minőségben teljesíteni. Amennyiben Megrendelőnek mégis panasza merül fel a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát szóban, e-mailben vagy postai úton, levél útján is közölheti.
  19. Szállító a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szállító a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Megrendelőnek. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szállító a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Megrendelőnek.
  20. Az írásbeli panaszt a Szállító 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésre bemutatja.
  21. A Szállító felhívja a figyelmet arra, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A Pest Megyei Békéltető Testület elérhetőségei: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240., levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
  22. Amennyiben a Feleknek a szerződésből származó jogvitájukat nem sikerül békés úton rendezni, úgy erre az esetre a magyar bíróságok illetékességét kötik ki.
  23. Felhívjuk a figyelmét, hogy panaszával a magyar nyelvű online vitarendezési fórumhoz is fordulhat az alábbi elérhetőségen .

VII. Egyebek

  1. Jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződés a felek között írásbeli szerződésnek minősül, azt a Szállító iktatja és az a webshopban utóbb is hozzáférhető lesz Önnek (2001. évi CVIII. tv. 5.§). Szerződéskötés kizárólag magyar nyelven történik.
  2. Jelen ÁSzF alapján létrejövő szerződésre magatartási kódex nem irányadó.
  3. A szerződés, valamint jelen általános szerződési feltételek által nem rendezett kérdések tekintetében a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.), valamint az egyéb hatályos magyar jogszabályok rendelkezései az irányadók.
  4. Szállító kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő adatait az adatvédelemre vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően külön Adatvédelmi tájékoztató szerint kezeli.
  5. Amennyiben a Megrendelő a szerződéssel, ill. annak teljesítésével kapcsolatban panaszt vagy észrevételt kíván tenni, azt a Szállító székhelyén – amely azonos az üzleti tevékenység helyével - az alábbi elérhetőségeken teheti meg:
    Személyesen: Grube Kft. 2030 Érd, Kadarka u. 1., munkanapokon 8-16- között
    Telefonon: 06-23-521-670
    Faxon: 06-23-521-675
    Emailben: info@grube.hu
  6. Jelen ÁSzF annak keltétől visszavonásig hatályos, és a Megrendelő jogosult azt bármikor egyoldalúan módosítani.

 

Érd, 2022. július 27.
Grube Kft.

1. sz. Melléklet

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szállító hibás teljesítése esetén a Szállítóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy y - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
  • Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön mint fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
  • A Szállító megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Szállítónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
  • Ön akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha:
    1. a Szállító nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesített meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
    2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szállító megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
    3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
    4. a Szállító nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szállító észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
  • Ön jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szállító nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
  • Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a Szállítóval.
  • Önnek az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szállító rendelkezésére kell bocsátania.
  • A Szállítónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
  • Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik az Önnek szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint az Ön által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
  • Az Ön, adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Szállítónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
  • Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szállító adott okot.
  • Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

  • Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves ill. fogyasztónak nem minősülő Megrendelő esetén egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
  • Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

  • Ön a Szállítóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
  • Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

  • Amennyiben a Megrendelő fogyasztónak minősül, akkor a teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szállító nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  • 2. Termékszavatosság

    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

  • Ingó dolog (termék) hibája esetén amennyiben Ön fogyasztó, akkor - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
  • Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

  • Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
  • Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

  • A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

  • Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
  • Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

  • Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania
  • A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

  • A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    1. a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    2. a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    3. a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

  • Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
  • 3. Jótállás

    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

  • Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mindenkor hatályos rendelkezései alapján a fogyasztónak minősülő Megrendelővel szemben a Szállító jótállásra köteles.
  • A fogyasztó és Szállító közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján amennyiben a Gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztónak minősülő Megrendelő közvetlenül a Gyártótól követelheti a jótállás teljesítését.
  • Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

  • Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint is felel a hibás teljesítésért.
  • A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.
  • A jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezése alapján fennálló kötelező jótállás esetén a termék eladási árától függően 1-3 év. A Korm.rendelet szerint a kötelező jótállás időtartama:
    1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
    2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
    3. 250 000 forint eladási ár felett három év.
  • A jótállás érvényesítéséhez a Megrendelő köteles bemutatni a Szállítótól kapott jótállási jegyet. A jótállás érvényesítésének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a Megrendelő általi visszaszolgáltatása.
  • A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy Megrendelő rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
  • jótállási jegy Megrendelő rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
  • Jótállási igény esetén a Megrendelő elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás illetve elállás joga.
  • A Megrendelő a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szállító székhelyén és – amennyiben ilyen van - a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
  • A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
  • Kijavítás iránti igény teljesítésekor a Szállítónak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
    1. a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
    2. a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
    3. a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.
  • Kicserélés iránti igény teljesítésekor a Szállítónak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
  • Ha az kötelező jótállási időtartam alatt a jogszabály által előírt fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szállító részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szállító köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szállító köteles a Megrendelő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Megrendelő részére visszatéríteni.
  • Ha a kötelező jótállási időtartam alatt a jogszabály által előírt fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a Megrendelő eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Megrendelő nem igényli a vételár arányos leszállítását, vagy erre nem jogosult, a Szállító köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szállító köteles a Megrendelő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Megrendelő részére visszatéríteni.
  • Ha a jogszabály által előírt fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény Szállító részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Megrendelő eltérő rendelkezése hiányában - a Szállító köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szállító köteles a Megrendelő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Megrendelő részére visszatéríteni.
  • A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szállító, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
  • Ha a Megrendelő a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szállító nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
  • Akciós feltételekkel megrendelt termékek esetén a Megrendelő az akciós csökkentett ár figyelembevételével jogosult a termék kicserélését kérni – bármilyen más, aktuálisan kínált termékre az ott feltüntetett áron és feltételek mellett.
  • Szállító nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, alkalmatlan üzemanyagok használatából, illetve a meghatározottól eltérő mechanikai, vegyi vagy elektromos behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
  • A fogyasztó és Szállító közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján amennyiben a Gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztónak minősülő Megrendelő közvetlenül a Gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
  • Mikor mentesül a Szállító a jótállási kötelezettsége alól?

  • A Szállítóa jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
  • Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.